Van Requiem tot opstanding van de hoed - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ton Reeken - WaarBenJij.nu Van Requiem tot opstanding van de hoed - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ton Reeken - WaarBenJij.nu

Van Requiem tot opstanding van de hoed

Door: ans en ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

01 Oktober 2014 | Australië, Cairns

Vroeg vertrokken want we waren vroeg wakker. We wilden de Cairns Rainforest extended (=blue) trail doen. En de hoed zoeken die daar ergens de dag ervoor moest zijn achtergelaten en waarvan Ans al begonnen was afscheid te nemen. Op een bank nog voor de botanische tuin bleek hij de nacht te hebben doorgebracht want tot Ans opluchting vond ze haar hoed daar terug. De trail bleek met er heen en weer terug naar ons hotel een wandelimg van 6 uur te zijn. Heenweg redelijk vermoeiend want drukkend weer; behoorlijk getranspireerd. Zo nu en dan kwamen we mensen tegen. Ook zagen we Belgische kalkoenen. Waarvan een foto gemaakt. De tweede helft was lastiger hoewel die vrijwel steeds naar beneden ging. Een smal pad met boomwortels, stenen en uitsteeksels en ravijn ernaast. Ans werd wat angstig om te struikelen en zag zich beneden al om een boom gekruld. Maar, dank zij de hulp van Ton af en toe waar het nodig was, zijn we heelhuids beneden gekomen. Ans was voor haar gevoel bijna total loss, maar na de ijskoffie en bananencake voelden we ons al meer dan de heldt opgeknapt. Zo zelfs dat we nog een rondje Botanische tuin deden. Die tuin was prachtig en lag dicht bij de trail. Veel foto's gemaakt van bloemen en inheemse planten. Dit alles trok zo onze aandacht dat we na een volgende koffiestop als twee kievitten naar huis liepen. Daar aan de wijn en bier.