St. Kilda - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ton Reeken - WaarBenJij.nu St. Kilda - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ton Reeken - WaarBenJij.nu

St. Kilda

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ton

22 September 2014 | Australië, Melbourne

Ja, hier is Ans dit keer.
Na weer een goede nachtrust vol verwachtingen (gisteren) aan de nieuwe dag begonnen. We hadden al besloten naar de kust te gaan hier genoemd St.Kilda. So gaan we lopen of met de tram? Het werd lopen ca. 6.5 km. Een heerlijke zon kwam ons tegemoet. Moeilijk is nog wel het oversteken. Je hoofd moet als een rotonde reageren eerst naar rechts dan naar links etc. We liepen langs de Jarra River met kaart ter orientering. Een "drank" uitpanning deed ons stoppen. Ze beginnen hier al vroeg met het "testen" van wijnen. We hebben maar soep genomen gezien de verdere wandeling. En, daar kwam de zee in zicht! Leuke boulevard. We zijn de pier op gegaan en Ton valt steeds voor de koffie met cookies. Was erg lekker.
Foto's gemaakt van de omgeving. Verder een kite server bewondert die met harde wind voor de kust een prachtige presentatie gaf. Het was heerlijk daar te zijn. We besloten met tram 78 terug te gaan. Daarheen was verder dan we gedacht hadden en, zoals we verwachtten reed er een voor onze neus weg. We waren blij te ontdekken dat de tram op Zondag reed! "Thuis" gekomen een heerlijk wijntje gedronken en dan de vraag waar gaan we eten. Keuze genoeg, geen probleem. We vermaken ons wel. De OV-passen die we kochten waren niet voor Pensionados, dat zagen ze blijkbaar niet. So we betaalden de volle mep! Niemand checkte uit en ons werd het ook geadviseerd. Zodoende kwamen we niets te kort want er staat nog steed $8 op!
Zojuist elctronisch ingecheckt om morgen naar Ayers Rock te gaan.
Liefs van ons en tot de volgende blog.